Děkujeme všem fanouškům a partnerům za podporu a přízeň v sezoně 2023/24.

Review sezóny #2: Obrovská marodka, Zubři se topí v krizi

P ř e r o v – Znovu po týdnu Vám přinášíme druhé pokračování souhrnu uplynulé sezóny. Přerovští hokejisté se po dobrém rozjezdu ligové soutěže dostali díky zranění řady klíčových hráčů do velmi svízelné situace. V polovině října zasáhla tým Zubrů obrovská výsledková a herní krize, která trvala téměř dva měsíce. Jeden z favoritů druhé ligy se značně trápil v produktivitě a díky tomu začal ztrácet kontakt s první šestkou. Přerovští Zubři se nakonec propadli výrazně do dolní poloviny ligové tabulky.
Sedm výher a tři porážky - taková byla bilance přerovských hokejistů v prvních deseti zápasech základní části. Na začátku října navíc Zubři předvedli čtyř zápasovou vítěznou sérii, během které porazili Pelhřimov, Vsetín, Prostějov a Břeclav. V té době ale už přerovský tým hrál oslabený o zraněné obránce Martina Nováka a Daniela Faltýnka a chyběl také útočný vůdce Marek Ditrich. Nepříjemným zraněním ale ještě nebyl konec. Vítězný zápas s Břeclaví totiž přinesl další velkou ránu do sestavy Zubrů. Se zraněným kolenem musel z boje odstoupit další forvard Vladimír Kočara a radost přerovských hokejových příznivců tak na dlouhou dobu skončila. V 11. kole totiž Zubři prohráli v Orlové vysoko 1:7 a na řadu přišla jedna z největších krizí za poslední roky. “Před zápasem v Orlové, který v podstatě odstartoval tu velkou krizi už jsme počítali zranění našich některých elitních hráčů. Sice dál hráli jiní, kteří by mohli ten tým táhnout, ale ukázalo se, že ti klíčoví hráči dělají pro celý tým opravdu hodně. S jejich absencí jsme se vůbec nedokázali vyrovnat. Další zkušení borci, jako třeba Sprušil, Martinák, Šimo nebo Pala bohužel ty zraněné dostatečně nenahradili. Ale když to tak srovnám s jinými týmy, tak třeba Valašské Meziříčí by toho bez první lajny a bez Šebesty a Sochorka také moc neuhrálo,“ říká k marodce tahounů týmu Lubomír Václavíček.

Z následujících čtrnácti zápasů dokázal Přerov zvítězit jen dvakrát. Po nevydařeném utkání v Orlové dostali Zubři pořádný výprask i ve Valašském Meziříčí a jednoznačně prohráli také vzápětí doma se Šumperkem. Absence několika důležitých hráčů také velmi znatelně ovlivnila produktivitu a Přerov v šesti po sobě jdoucích zápasech dokázal vstřelit maximálně dva góly. Malé probuzení sice přišlo v domácím duelu s Uničovem, ale poté opět přerovský klesal tabulkou ještě více dolů. “Během té série šesti porážek v řadě jsme se s panem Beckem snažili hráče nějakým způsobem motivovat, ale bohužel jejich psychika byla hodně špatná díky tomu, že nám chybělo tolik zkušených hráčů,“ uvádí Václavíček hlavní důvod, proč se přerovský tým dostal do nebývalé herní krize.

Během první poloviny základní části také přerovský tým vystřídal řadu brankářů. Sezónu začal jako první gólman Zdeněk Krejčí, ale během ligových zápasů se také mezi tři tyče dostali mladíci Petr Matoušek a Petr Okáč, později také zlínská naděje Jakub Sedláček. “Už během přípravy a potom i na začátku ligové soutěže jsme doufali, že brankář Krejčí nějakým způsobem tu pozici jedničky zvládne. I on ale s přibývajícími zápasy a díky té špatné náladě v týmu na tom nebyl moc dobře a bylo to velké riziko ho stavět do brány. S trenérem Beckem jsme to museli urychleně řešit a proto nám na střídavé starty pomáhal zlínský brankář Jakub Sedláček. Pokud chytal, tak jsme téměř v každém utkání bodovali a bylo vidět, že si hráči začali o něco více věřit,“ komentuje Lubomír Václavíček časté střídání brankářů. V prvních listopadových dnech se také do přerovské klece postavil Martin Štefl, ale odchytal jen zápas v Hodoníně a o tři dny později část utkání na ledě Techniky Brno. Utkání v dalekém Pelhřimově na konci listopadu poté odchytala jednička olomouckého týmu Štefan Žigárdy.

Žlutomodrý dres s logem pivovaru ZUBR postupně obléklo i několik hráčů na střídavé starty z juniorské extraligy. “Trenér Beck měl některé hráče v době té krize vyhlédnuté a řešilo se to ve spolupráci s manažerem. Všichni ti mladí hráči, například Jiří Goiš, Lukáš Finsterle, Jan Matějka, Jiří Ondráček nebo Matouš Venkrbec byli kvalitní, ale bohužel nedokázali tým v té špatné době pozvednout hlavně střelecky. Šancí jsme měli hodně, ale největší problém byl v tom, že jsme dávali velmi málo gólů. Pak jsme třeba dostali rychle dva a to mužstvo najednou odešlo,“ dodává Václavíček.

Na začátku listopadu po porážce v Hodoníně proběhla mezi přerovským a prostějovským týmem nečekaná výměna. Tým Zubrů opustil útočník Michal Rak a po roce se výměnou za něj do Přerova vrátil Pavel Žibrita. Transfer mezi hanáckými kluby vyvolal u příznivců přerovského hokeje velkou bouři nevole. “Tenkrát bylo díky tomu hodně kritiky. Ale rozhodně si nemyslím, že to tehdy byla nějaká příčina našich neúspěchů. Přišel Pavel Žibrita, který byl sice taky po zranění, ale začal se postupně dostávat do formy. Pak se ale bohužel nešťastně znovu zranil,“ říká Václavíček k výměně hráčů.

Série nevydařených zápasů ale stále nebrala konce a tak vedení klubu HC ZUBR Přerov se v pondělí 8. prosince rozhodlo odvolat z pozice hlavního trenéra Jaroslava Becka. O den později se hokejová veřejnost dozvěděla jméno jeho nástupce. Přerovské Zubry povede bývalá ikona obrany brněnského Zetoru, zkušený trenér Lubomír Oslizlo.

Další průběh sezóny s komentářem trenérů Vám přineseme ve třetí části seriálu znovu za týden.