Děkujeme všem fanouškům a partnerům za podporu a přízeň v sezoně 2023/24.

Stovka fanoušků hodnotila propagaci Zubrů, „frčí" Facebook s Instagramem

Stovka fanoušků hodnotila propagaci Zubrů, „frčí
P ř e r o v – Téměř stovka fanoušků se vyjádřila k propagaci přerovských Zubrů na webu a sociálních sítích. Většina z nich je s přístupem klubu k masovým komunikačním prostředkům spokojená. Vyplývá to z dotazníku, který jako součást své absolventské práce vypracovala studentka Vyšší odborné školy živnostenské v Přerově (VOŠŽ) Zuzana Spurná. Hokejoví příznivci se na zubří internetové stránky a profily na sociálních sítích obvykle podívají minimálně dvakrát za týden. Často sledují výhradě Facebook, případně Facebook v kombinaci s Instagramem.

„Potěšilo nás, že se někdo v rámci svého odborného studia rozhodl zaměřit na chod propagačních aktivit našeho klubu. Moc rádi jsme poskytli potřebné informace, které pro svou práci následně použila," upřesnila účast HC ZUBR Přerov na průzkumu mezi fanoušky Martina Hrušková z marketingového managementu klubu.

Dotazník pro absolventskou práci na VOŠŽ v Přerově vyplnilo celkem 96 fanoušků Zubrů. Převládali mezi nimi muži, kterých bylo 78. Největší část respondentů, 11 žen a tři desítky opačného pohlaví, tvořili ti z věkové kategorie od 21 do 35 let. Nejméně lidí se naopak podařilo oslovit v kategorii nad 50 roků. Mezi deseti účastníky průzkumu nefigurovala ani jedna žena, žádná se taktéž nezapojila v kategorii 26-49 let.

Největší sledovanost má profil na Facebooku, daří se i Instagramu

Přes 35 procent hokejových příznivců navštěvuje oficiální web klubu denně. Dalších více než 43 procent si ve svém internetovém prohlížeči vyhledá adresu hokejprerov.cz dvakrát nebo třikrát do týdne. Pouze tři lidé se na články a fotografie na webu zveřejněné zaměřují méně často než jednou za měsíc.

Profily Zubrů na sociálních sítích Facebook, Instagram či případně Youtube navštěvuje každý den bezmála 39 procent respondentů dotazníku. Početná je také skupina lidí, kteří na sociální média modrožlutých, respektive na jejich oficiální profily na sociálních sítích, zamíří alespoň dvakrát týdně. Tímto způsobem postupuje 36 procent lidí. Naproti tomu osm účastníků průzkumu přerovský hokejový klub na sociálních sítích vůbec nesleduje.

Ze sociálních sítí, přes které Zubři se svými fanoušky komunikují, vede ve sledovanosti Facebook. Především oficiální facebookový profil Hanáků využívá necelých 45 procent jejich příznivců. Jako trend se ukazuje i kombinace Facebooku a Instagramu. Preferuje ji více jak 38 procent dotázaných, tedy 36 osob. Fanoušků, kteří sociální sítě v případě Zubrů nemonitorují, je minimum. Tuto možnost zvolili v dotazníku čtyři lidé.

„Na sociální sítě se v posledních letech snažíme zaměřovat. Mezi veřejností a tedy i mezi našimi fanoušky se těší čím dál větší popularitě. Týká se to především příspěvků, které se umísťují na Instagram," podotkla Martina Hrušková.

Webové stránky jsou srozumitelné, grafika uspokojující

Respondenti z kategorií 15-20 let a 21-35 let běžně čerpají informace o dění v klubu jak z jeho oficiálních internetových stránek, tak z profilů na sociálních sítích. Pouze na web, který klubu vytvořila společnost eSports.cz a v roce 2016 prošel redesignem, se dívají výhradně dotázaní z věkové kategorie nad 50 let. Většina příznivců přerovského hokeje, přesně 75 procent, považuje informace z klubového webu za srozumitelné. Grafickou podobu stránek naprosto kvituje 64 procent oslovených.

„Snažíme se, aby náš oficiální web vycházel z těch nejmodernějších trendů. Proto je také responzivní, čili se dokáže přizpůsobit jakémukoliv zařízení, z kterého se na něj díváte. Stejnou funkcí disponují i weby dalších klubů z okolí, například Olomouce nebo Zlína," řekl media manažer Zubrů Aleš Novotný.

S obsahem oficiálního webu Zubrů se plně ztotožňuje 43 a půl procenta fanoušků, podobný počet je těch spokojených minimálně částečně. Obsah profilů na sociálních sítích se ať už zcela nebo částečně zamlouvá 73 respondentům. Kladně účastníci dotazníku hodnotí i spolupráci klubu s externími médii. Těmi jsou v případě hokejového Přerova především Přerovský deník a Rádio Haná. Naprosto spokojených je, co se společného postupu s mediálními partnery týče, necelých 42 procent respondentů.

Tip na novinky? Více zákulistních videí či fotek

Z výsledků dotazníku vyplývá, že by fanoušci Zubrů rádi nahlédli hlouběji do zákulisí klubu. Proto se pro jeho prezentaci na veřejnosti nabízí zařazení nových videí nebo fotografií. Ty by mapovaly například tréninky a jiné činnosti hráčů, případně členů realizačního týmu především prvoligového A-mužstva. Klub by se podle doporučení Zuzany Spurné mohl rovněž více zaměřit na věkovou skupinu žen od 35 let výše. „Navrhuji spojení dvou segmentů, tedy dospělých žen a malých dětí, v rámci zapojení do soutěží, například nejhezčí obrázek na dané téma, který vyberou přímo hráči, soutěže v rámci dětských dnů nebo splnění menších dětských přání v rámci předvánočního období,“ uvádí ve své práci Spurná.

„Výsledky práce pro nás mají zajímavou zpětnou vazbu. Shodují se s našimi představami, jak oživit komunikaci s fanoušky prostřednictvím našich komunikačních kanálů," komentovala vypovídající hodnotu odborné práce Martina Hrušková z HC ZUBR Přerov.