Děkujeme všem fanouškům a partnerům za podporu a přízeň v sezoně 2023/24.

Review sezóny 10/11 - díl 1 Příprava na novou sezónu

P ř e r o v - "Čas letí jako bláznivý ... " zpívá se v jedné známé písničce od Karla Gotta a naprosté většině lidí nezbývá, než mu dát smutně za pravdu. Ani jsme se ještě nestačili pořádně ohlédnout a v pátek tomu již bude měsíc, co naši muži, třebaže i letos dosáhli v play off slušných výsledků, odehráli letošní poslední zápas. Pojďme si proto tak jako každý rok, letošní sezónu společně připomenout, shrnout a zhodnotit. V našem krátkém seriálu si postupně připomeneme všechny důležité zápasy a významné okamžiky, které měly na letošní sezónu velký vliv. Jako první se budeme věnovat přípravě na právě skončenou sezónu.

Hráčský kádr pro sezónu 2010-2011

Naprostá většina hráčů, kteří zde hráli celou minulou sezónu zůstala klubu věrná, slibně vypadala i letošní výpomoc Viktora Coufala a Jiřího Goiše a tak "jádro" hráčského kádru doznalo po sezóně jen minimálních změn. Z hráčů, kteří působili v týmu stabilně po celou sezónu 2009-2010, tak odešli jen útočník Tomáš Martinák a obránce Martin Novák, kteří ukončili hráčskou kariéru a obránce Tomáš Halouska, který vyměnil přerovský dres za prostějovský. Zpátky do Uničova se vrátil Petr Pavlas, který hrál za Zubry až v závěru sezóny. Z Uničova sem naopak zamířil útočník Tomáš Sršeň, z Třince se vrátil útočník junior Filip Palička, obranné řady doplnil další navrátilec z Třince, rovněž junior Vojtěch Sklenář. I když kostra týmu utrpěla jen nepatrně, především zadní řady bylo nutno posílit, protože obránci Novák i Halouska patřili mezi obránce, kteří chodili na led během zápasů pravidelně a neseděli větší část zápasu jen na lavičce. Velmi znát byla samozřejmě i absence zkušeného Petra Pavlase, na jehož kvalitní hru si tým v závěru sezóny zvykl. V přátelských utkáních byli na chybějících postech zkoušeni hlavně junioři, ale posílení obrany muselo vedení řešit ještě i v úvodu 2.ligy.

Realizační tým se změnil jen na postu maséra

Hlavním trenérem mužstva zůstal již třetí sezónu zkušený Lubomír Oslizlo.

Lubomír Ozlislo, známý pod přezdívkou „Olson“ je odchovancem Slezanu Opava. V 19 letech zamířil do Zetoru Brno, kde strávil největší část své bohaté kariéry. Základní vojenskou službu absolvoval v Dukle Trenčín a v Brně pak hrál téměř bez přestávky. V závěru své hráčské kariéry ještě působil krátce v Německu (Straubing) a v Itálii (SG Zoldo). Aktivní kariéru hokejisty ukončil Lubomír Oslizlo v sezóně 1993/1994 opět v Brně v týmu HC Královopolská, s nímž usiloval jako jeho kapitán o postup do nejvyšší soutěže. Celkem v dresu Komety odehrál 533 utkání, v nichž nastřílel 63 branek a připsal si 101 asistencí. Hned vzápětí zahájil i trenérskou kariéru. Nejdříve vedl čtyři roky dorostenecké výběry Komety a před sezónou 1997/1998 přijal nabídku extraligového nováčka z Opavy. V ročníku 1999/2000 trénoval prvoligovou Kometu Brno, v dalších dvou ročnících Rosice. Od začátku roku 2002 poté opět působil v brněnském hokeji, střídavě jako hlavní kouč a asistent prvního mužstva. V posledních dvou letech před začátkem angažmá v Přerově pak vedl tým juniorů Komety Brno.

Ostatní funkce v relizačním týmu zůstaly s vyjímkou maséra rovněž nezměněny. Lubomír Václavíček zastával již třetí sezónu post asistenta trenéra, vedoucím mužstva byl stále JUDr.Břetislav Veselý, kustodem Petr Čelko a lékařem MUDr.Jiří Babuščák. Masérem se stal Josef Ulinec.

Letní příprava na sezónu 2010-2011

Letní příprava byla zahájena v pondělí 3.5.2010. Trénovalo se většinou třikrát týdně, k nabírání fyzické kondice využívali hokejisté řadu různých sportovišť ve městě, například tréninky na hřišti Svisle, výběhy do terénu, pravidelné návštěvy posilovny, bazénu a přátelské fotbalové zápasy.

Model soutěže

Podobně jako v minulé sezóně, i tentokrát se musel model druholigové soutěže řešit delší dobu. První aktiv druholigových klubů se konal 7.6.2010 v Praze a na něm bylo rozhodnuto, že 2.liga bude rozdělena na dvě skupiny, tu českou mělo hrát 20 týmů, moravskou 16 týmů, a v ní tak jak přede dvěma lety opět dvoukolově každý s každým a následovat měla nadstavbová část "Sudá-lichá". 1.7.2010 se aktiv klubů sešel podruhé a soutěž opět rozdělil na 3 skupiny. Českým týmům se totiž dvacetičlenná skupina s vyjížďkami do celých Čech nelíbila a ze hry vypadla Karviná, která po skončení ročníku 2009-2010 uvažovala o koupi druholigové licence. Její místo nebylo nikým nahrazeno a tak se na tomto aktivu rozhodlo, že skupina "Západ" a "Střed" se bude hrát s 10 týmy a skupina "Východ" s 15 celky. Po dvoukolové základní části se měla skupina "Východ" rozdělit na další tři podskupiny po pěti celcích. Prvních 5 celků by mělo zajištěn postup do play off a v rámci své skupiny měly bojovat o nasazení v play off, dalších pět již mělo mít zajištěnu záchranu v soutěži a mělo bojovat o tři zbývající místa v play off a posledních pět týmů hrát o záchranu. Poslední celek po nadstavbové části ještě měl mít možnost záchrany v baráži.

Herní systém byl velmi nedokonalý, nelíbil se téměř nikomu, protože díky lichému počtu členů muselo v průběhu sezóny v každém kole vždy jedno mužstvo stát. Za spravedlivé nebylo bráno ani to, že po 30.kole již neměly celky na 6. až 10.místě šanci vybojovat v play off lepší pozici než 6.místo. Nakonec byl počet členů těchto podskupin ještě zkorigován na 6-6-3, který alespoň v nadstavbové části ve dvou nejlepších skupinách vyloučil nepříjemné stání jednoho z celků v každém kole. Model soutěže byl ovšem vůči moravským týmům velmi nespravedlivý, do bojů o 1.ligu postupovaly ze všech skupin jen vítězové a tak zatímco v českých skupinách postupoval vždy jeden celek z deseti, na Moravě to byl jen jeden z patnácti. Není proto divu, že zatímco 1.ligu hraje moravských celků jen minimum, ve druhé lize je moravská skupina "nacpaná" doslova k prasknutí a každý rok se vedou dlouhé debaty o tom, ve kterých skupinách budou zvláště západněji položená města hrát. Další velkou vadou na "kráse" letošní 2.ligy bylo to, že se po třech letech opět zavedla baráž o 1.ligu, navíc hraná téměř měsíc už od 10.března. Kvůli ní musela soutěž pospíchat, nadstavbová část byla dohrána už 12.2.2011, čtvrtfinálové a semifinálové zápasy play off se hrály jen na dva vítězné zápasy, navíc bez přestávky každý druhý den. Bodové hodnocení 3 body za vítězství po 60 min, 2 za vítězství v prodloužení nebo na nájezdy a bod za porážku v nich zůstalo nezměněno.

Příprava na ledě

Příprava na ledě měla být zahájena ve středu 4.srpna 2010, ale díky příznivým podmínkám se podařilo její začátek o den uspíšit. Na led tedy vyjeli Zubři v úterý 3.srpna 2010 a příprava na ledě trvala až do 7.září 2010. Během ní Zubři natrénovali vše, co bylo k mistrovským zápasům potřeba perfekně ovládat. Vše si vyzkoušeli v 8 přátelských utkáních, v nichž zkoušel hlavní trenér Lubomír Oslizlo se svým asistentem Lubomírem Václavíčkem především různá složení útočných řad i obranných dvojic. Právě v obraně, kterou mělo loni Meo ze 2.ligy nejlepší, se ve zmíněných zápasech ukázalo, že musí být ještě více vyztužena. Pozici jedničky v brance Zubrů měl celou dobu jasnou Radek Tihlář a aby se náležitě rozchytal, v přípravných zápasech hájil přerovskou svatyni nejdelší dobu. Trenéři však dali dvakrát příležitost i Petru Okáčovi.

Výsledky přátelských zápasů mužů před sezónou 2010-2011 :

úterý   10.8.2010  Přerov - Vsetín             2:2    (0:0, 0:1, 2:1)
pátek   13.8.2010  Vsetín - Přerov             3:4 n  (1:0, 2:1, 0:2 - 0:1)
úterý   17.8.2010  Přerov - Val.Meziříčí       7:2    (3:0, 2:1, 2:1)
čtvrtek 19.8.2010  Prostějov - Přerov          2:1 n  (1:0, 0:0, 0:1 - 1:0)
neděle  22.8.2010  Přerov - Prostějov          3:4    (1:0, 0:1, 2:3)
úterý   24.8.2010  Val.Meziříčí - Přerov       5:4    (0:2, 3:2, 2:0)
pátek   27.8.2010  Přerov - Uničov             5:3    (2:0, 1:1, 0:1, 2:1)
pátek    3.9.2010  Uničov - Přerov             1:9    (0:4, 1:2, 0:3)
Možná Vás překvapí větší počet třetin v domácím zápase s Uničovem. Nejde o překlep, utkání bylo velmi specifické tím, že se muselo hrát na čtyři různě dlouhé části, po nichž se vždy musela upravovat ledová plocha kvůli mlze, která se nad ní neustále tvořila. Nakonec se hrálo jen 50 minut čistého času. V přátelských utkáních se velmi dařilo zvláště Tomáši Sršňovi, který usiloval o přerovský dres ve 2.lize a díky svým výkonům v přípravě si jej i vybojoval.

Nejlepších 6 hráčů přípravy :

jméno             G   A   B

1. Sršeň Tomáš       6   2   8
2. Kolář Jan         4   4   8
3. Sedlák Zdeněk     3   5   8
4. Kotásek Martin    1   6   7
5. Hanák Pavel       4   2   6
6. Sprušil Antonín   3   3   6

Smlouva s Pivovarem ZUBR prodloužena o 5 let !

Ještě jedno důležité datum před začátkem 2.ligy 2010-2011 je třeba si připomenout. Je jím úterý 31.srpna 2010. Toho dne se konala v 19 hodin večer v prostorách Městského domu Přerov valná hromada klubu HC ZUBR Přerov s.r.o., na níž bylo mimo jiné zvoleno nové vedení klubu HC ZUBR Přerov. Novým předsedou klubu HC ZUBR Přerov se stal primátor statutárního města Přerova a senátor parlamentu ČR Ing. Jiří Lajtoch. Na závěr valné hromady byla ve 20.30 hod. slavnostně prodloužena sponzorská smlouva mezi hlavním sponzorem klubu Pivovarem ZUBR a.s. a klubem HC ZUBR Přerov s.r.o. o dalších 5 let. Je při ní kladen důraz na postup týmu mužů HC ZUBR Přerov s.r.o. do play off 2.ligy a v něm dosažení co nejlepších výsledků. Za Pivovar ZUBR a.s. smlouvu podepsal jeho ředitel Ing. Pavel Svoboda, za HC ZUBR Přerov s.r.o. z pověření výkonného výboru klubu HC ZUBR Přerov marketinkový manažer klubu Ing.Lubomír Svoboda.

O první polovině základní části si povíme více opět za týden.